-
Blz. 1
Jaarstukken 2024
-
Blz. 2
Jaarstukken 2024
-
Blz. 3
Voorwoord
-
Blz. 4
Voorwoord
-
Blz. 5
Algemeen
-
Blz. 6
2.1 Leeswijzer
-
Blz. 7
Leeswijzer
-
Blz. 8
2.2 Financiële positie
-
Blz. 9
Inleiding
-
Blz. 10
Analyse resultaat op hoofdlijnen
-
Blz. 11
Resultaatbestemming
-
Blz. 12
Weerstandsvermogen
-
Blz. 13
Taakstelling sociaal domein
-
Blz. 14
Begrotingssaldo sociaal domein en werk en inkomen (artikel 12)
-
Blz. 15
2.3 Kerngegevens van de gemeente
-
Blz. 16
Kerngegevens
-
Blz. 17
Fysieke en sociale structuur
-
Blz. 18
Programma's
-
Blz. 19
3.1 Programma Leefbaarheid
-
Blz. 20
Mijlpalen Leefbaarheid
-
Blz. 21
3.1.1 Crisisbeheersing en brandweer
-
Blz. 22
Dit taakveld bevat geen uitvoeringsmaategel.
-
Blz. 23
3.1.2 Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 24
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 25
Een veilige stad en de veiligheidsbeleving in brede zin verbeteren.
-
Blz. 26
Vastgestelde Uitvoeringsprogramma Integrale veiligheid 2024
-
Blz. 27
3.1.3 Verkeer en vervoer
-
Blz. 28
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 29
Een optimaal bereikbaar en toegankelijk Vlissingen.
-
Blz. 30
Mobiliteitsplan opstellen
-
Blz. 31
Een optimaal bereikbaar Vlissingen.
-
Blz. 32
Realisatie van intelligente verkeersregelinstallaties (i-VRI's)
-
Blz. 33
Vlissingen voorbereiden op het nieuwe provinciale mobiliteitsnetwerk met hubs, deelmobiliteit en nieuwe vormen van vervoer.
-
Blz. 34
Flextaxi, mobiliteitshubs en nieuwe mobiliteitsvormen.
-
Blz. 35
Aantrekkelijke boulevards om aan te wonen en te verblijven.
-
Blz. 36
Sluitingsregime op de boulevards
-
Blz. 37
3.1.4 Parkeren
-
Blz. 38
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 39
Een goede leef- en verblijfskwaliteit in centrum en woonwijken.
-
Blz. 40
Parkeerbeleidsplan
-
Blz. 41
Parkeerverordening 2024, uitvoeringsbesluit 2024, verordening parkeerbelastingen 2024 en parkeervoorziening Machinefabriek
-
Blz. 42
3.1.5 Onderwijshuisvesting
-
Blz. 43
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 44
Voldoende, duurzame en goede huisvesting voor scholen en bewegingsonderwijs.
-
Blz. 45
Voorbereiding voor het nieuwe kindcentrum op het Scheldekwartier
-
Blz. 46
3.1.6 Sportaccommodaties
-
Blz. 47
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 48
Het welzijn van inwoners bevorderen door het stimuleren van een gezonde en actieve leefstijl.
-
Blz. 49
Programma van eisen voor de sportzaal in de Machinefabriek
-
Blz. 50
Programma van eisen van de sporthal Weyevliet
-
Blz. 51
3.1.7 Openbaar groen en openluchtrecreatie
-
Blz. 52
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 53
Een groene, biodiverse, klimaatadaptieve leefomgeving.
-
Blz. 54
Groenbeleidsplan en beheerplan
-
Blz. 55
3.1.8 Afval
-
Blz. 56
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 57
Het behalen van de VANG (Van afval naar Grondstof) doelstelling- 100 kilo restafval per inwoner per jaar.
-
Blz. 58
Eerste fase nieuwe afvalinzamelsysteem
-
Blz. 59
3.1.9 Klimaat
-
Blz. 60
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 61
Een schone stad en samen minder energie gebruiken, die tegelijk uit meer duurzame bronnen komt.
-
Blz. 62
Uitgangspuntennotitie voor het programma "Toekomst Bestendige Leefomgeving"
-
Blz. 63
3.1.10 Continue taken
-
Blz. 64
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 65
Continue taken
-
Blz. 66
Onderwijshuisvesting.
-
Blz. 67
Burgerhulpverleningsnetwerk
-
Blz. 68
Boa's
-
Blz. 69
3.1.11 Wat heeft het gekost?
-
Blz. 70
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 71
3.1.12 Investeringen
-
Blz. 72
3.1.12 Investeringen
-
Blz. 73
3.1.13 Reserves en voorzieningen
-
Blz. 74
3.1.13 Reserves en voorzieningen
-
Blz. 75
3.2 Programma Aantrekkelijke Stad
-
Blz. 76
Mijlpalen Aantrekkelijke stad
-
Blz. 77
3.2.1 Economische promotie
-
Blz. 78
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 79
In balans brengen van de bevolkingssamenstelling, onder meer door imago versterking.
-
Blz. 80
Ontwikkeling van citymarketing website
-
Blz. 81
Ontwikkeling van de Uitagenda
-
Blz. 82
Versterking van de stedelijke economie, onder meer door imago versterking.
-
Blz. 83
Campagnes ‘Hotspot van delta innovatie’
-
Blz. 84
3.2.2 Economische ontwikkeling
-
Blz. 85
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 86
Een kwaliteitsimpuls geven aan het stationsgebied. Daarbij verbeteren we de aansluiting op en bereikbaarheid van de Kenniswerf en binnenstad. Het stationsgebied gaat functioneren als motor voor economische groei.
-
Blz. 87
Planvormingsfase stationsgebied
-
Blz. 88
Een aantrekkelijk vestigingsklimaat voor bedrijven en (kennis)instellingen op de Kenniswerf om te komen tot een Hotspot voor Delta Innovatie (HDI).
-
Blz. 89
Vaststellen Ontwikkelvisie Kenniswerf
-
Blz. 90
Fiche 1D Wind in de Zeilen
-
Blz. 91
Opstellen Kennis & Innovatieagenda Hotspot Delta Innovatie
-
Blz. 92
Een aantrekkelijke gemeente voor bewoners en bezoekers, waar evenementen zorgen voor reuring en dynamiek.
-
Blz. 93
Evenementenvisie 2030
-
Blz. 94
Bevorderen van een gevarieerd en kwalitatief horeca aanbod dat bijdraagt aan de reuring, dynamiek en economische versterking van de binnenstad.
-
Blz. 95
Nieuw horecabeleid
-
Blz. 96
3.2.3 Cultuur
-
Blz. 97
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 98
Verbreding en versterking cultureel aanbod in Vlissingen, vertaald in onder meer een cultureel programma in de Machinefabriek op het Scheldekwartier.
-
Blz. 99
Haalbaarheid cultureel programma Machinefabriek Vlissingen
-
Blz. 100
3.2.4 Wonen en bouwen
-
Blz. 101
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 102
Voldoende kwalitatieve huisvesting voor studenten in Vlissingen.
-
Blz. 103
Uitgangspunten visie Kenniswerf
-
Blz. 104
Uitbreiding van het woningaanbod in Ritthem.
-
Blz. 105
Nieuwe initiatieven
-
Blz. 106
Beter inzicht in de bestaande woningvoorraad ten behoeve van de aanpak van ondermijnende woonfraude en een gezonde woningvoorraad.
-
Blz. 107
Huisvesting Verordening 2023
-
Blz. 108
Kleinschalige complexgewijze huisvesting van internationale werknemers.
-
Blz. 109
Kleinschalige complexgewijze huisvesting van internationale werknemers
-
Blz. 110
Vergunningen realisatie van complexgewijze huisvesting
-
Blz. 111
Verduurzaming van de bestaande woningvoorraad.
-
Blz. 112
Duurzaamheidsleningen
-
Blz. 113
3.2.5 Ruimtelijke ordening
-
Blz. 114
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 115
Het Stadslandgoed inrichten op een ruimtelijk, maatschappelijk en economische verantwoorde wijze. Met als doel een goede landschappelijke inpassing van de in het gebied gelegen voorzieningen.
-
Blz. 116
Afsluiten convenant financiering Stadslandgoed
-
Blz. 117
Het op ruimtelijk, maatschappelijk en economisch verantwoorde wijze vestigen van het Justitieel Complex Vlissingen (JCV), ingepast in het Stadslandgoed.
-
Blz. 118
Realisatie van de ontsluitingswegen JCV
-
Blz. 119
Een ruimtelijk, maatschappelijk en economisch verantwoorde invulling van het Nollebos- Westduinpark op basis van het in 2021 vastgestelde streefbeeld.
-
Blz. 120
Sport-, spel- en biodiversiteitsvoorzieningen
-
Blz. 121
Planvorming Sauna en Kanovijver
-
Blz. 122
Uitvoerings- en financieringsplan Nollebos- Westduinpark
-
Blz. 123
Een ruimtelijk, maatschappelijk en economisch verantwoorde invulling van het Arsenaalgebied.
-
Blz. 124
Visie Arsenaalgebied
-
Blz. 125
Stedenbouwkundige verantwoorde invulling van het gebied Baskensburg-West met de meest gewenste en benodigde functies (ruimtelijk, financieel en functioneel haalbaar).
-
Blz. 126
Baskensburg-West
-
Blz. 127
3.2.6 Continue taken
-
Blz. 128
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 129
Continue taken
-
Blz. 130
Binnenstad
-
Blz. 131
Cultuur/Evenementen
-
Blz. 132
Toerisme - Uitvoeringsagenda
-
Blz. 133
Aanjaaggelden Zeeland in Stroomversnelling (ZIS) en gelden Just Transition Fund (JTF)
-
Blz. 134
Deelname aan BGTS (Benelux Groepering Territoriale Samenwerking) North Sea Port District
-
Blz. 135
3.2.7 Wat heeft het gekost?
-
Blz. 136
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 137
3.2.8 Investeringen
-
Blz. 138
3.2.8 Investeringen
-
Blz. 139
3.2.9 Reserves en voorzieningen
-
Blz. 140
3.2.9 Reserves en voorzieningen
-
Blz. 141
3.3 Programma Sociale Samenhang
-
Blz. 142
Mijlpalen Sociale samenhang
-
Blz. 143
3.3.1 Ontwikkelagenda sociaal domein
-
Blz. 144
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 145
Inzicht in ontwikkelingen in het sociaal domein.
-
Blz. 146
Dashboard sociaal domein
-
Blz. 147
Zorgen voor een andere manier van denken en werken door inwoners, professionals en de gemeente Vlissingen gericht op de gewenste situatie, waarbij de samenredzaamheid vergroot wordt.
-
Blz. 148
Platform inrichten vraag en aanbod samenbrengen in de buurten
-
Blz. 149
3.3.2 Artikel 12-traject sociaal domein en werk & inkomen
-
Blz. 150
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 151
Een betaalbaar en duurzaam aanbod van zorg en ondersteuning.
-
Blz. 152
Vervolgopdrachten in het kader van artikel 12
-
Blz. 153
3.3.3 Zeeuwse samenwerking sociaal domein
-
Blz. 154
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 155
Meer regie en sturing in het sociaal domein en minder bestuurlijke drukte en efficiëntere inzet van capaciteit.
-
Blz. 156
Governance structuur voor inkoop van jeugdhulp, beschermd wonen, maatschappelijke opvang en vrouwenopvang
-
Blz. 157
In control zijn bij de Zeeuwse vraagstukken en de samenwerking in het sociaal domein.
-
Blz. 158
Bijdrage aan de regio (sociaal domein)
-
Blz. 159
3.3.4 Sportbeleid en activering
-
Blz. 160
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 161
Gezonde en vitale inwoners.
-
Blz. 162
Sportakkoord II
-
Blz. 163
3.3.5 Preventie, vroegsignalering en toegang sociaal domein
-
Blz. 164
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 165
Preventie efficiënter en effectiever in de eigen woonomgeving organiseren. Daarmee de instroom naar individuele maatwerkvoorzieningen voorkomen.
-
Blz. 166
GALA-afspraken
-
Blz. 167
Inwoners met meerdere problemen ondersteunen, waarbij alle betrokken partijen goed samenwerken en tot een gecoördineerde aanpak komen.
-
Blz. 168
Wams
-
Blz. 169
3.3.6 Werk en inkomensregelingen
-
Blz. 170
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 171
Grip en sturing op de taken die de gemeente heeft gedelegeerd aan Orionis Walcheren.
-
Blz. 172
Gewijzigde GR Orionis Walcheren
-
Blz. 173
Actueel armoedebeleid.
-
Blz. 174
Actueel armoedebeleid
-
Blz. 175
Als maatschappelijke organisatie een bijdrage leveren aan de participatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
-
Blz. 176
SROI/banenafspraak
-
Blz. 177
3.3.7 Maatwerkdienstverlening 18+
-
Blz. 178
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 179
Doorontwikkeling van de aanvullende zorg binnen de Wmo als onderdeel van de Vlissingse zorgdriehoek.
-
Blz. 180
Raamovereenkomst 'Wmo: aanvullende zorg'
-
Blz. 181
3.3.8 Jeugdhulp
-
Blz. 182
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 183
Passende zorg en ondersteuning aan kwetsbare jeugdigen en gezinnen binnen financieel houdbare kaders.
-
Blz. 184
Actielijnen Regiovisie Jeugdhulp Zeeland 2023-2028 en aanbesteding jeugdhulp 2025 – 2028
-
Blz. 185
3.3.9 Geëscaleerde zorg 18+
-
Blz. 186
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 187
Inwoners die aangewezen zijn op beschermd wonen en opvang komen op een verantwoorde manier zelfstandig in de wijk te wonen.
-
Blz. 188
Convenant Weer Thuis op Walcheren
-
Blz. 189
3.3.10 Geëscaleerde zorg 18-
-
Blz. 190
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 191
Voorkomen dat kwetsbare jeugd- en gezinsproblematiek escaleert naar crisis en/of gedwongen kader.
-
Blz. 192
Expertise van gecertificeerde instellingen (GI)
-
Blz. 193
3.3.11 Volksgezondheid
-
Blz. 194
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 195
Gezonde en vitale inwoners.
-
Blz. 196
Integrale Plan van Aanpak GALA
-
Blz. 197
3.3.12 Continue taken
-
Blz. 198
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 199
Continue taken
-
Blz. 200
Doelgroepenvervoer
-
Blz. 201
Wet inburgering
-
Blz. 202
Mantelzorg
-
Blz. 203
Arbeidsmarkt. Wind in de Zeilen: fiche I impuls werkzoekenden-
-
Blz. 204
3.3.13 Wat heeft het gekost?
-
Blz. 205
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 206
3.3.14 Investeringen
-
Blz. 207
3.3.14 Investeringen
-
Blz. 208
3.3.15 Reserves en voorzieningen
-
Blz. 209
3.3.15 Reserves en voorzieningen
-
Blz. 210
3.4 Programma Bestuur
-
Blz. 211
Mijlpalen Bestuur
-
Blz. 212
3.4.1 Implementatie Wet open overheid
-
Blz. 213
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 214
Op een effectieve en efficiënte wijze voldoen aan de verplichtingen in de Woo. Tijdig (volgens de wet) informatiecategorieën openbaar maken en tijdige besluitvorming van Woo verzoeken.
-
Blz. 215
In de wet genoemde informatiecategorieën actief openbaar maken (WOO)
-
Blz. 216
3.4.2 Burgerparticipatie
-
Blz. 217
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 218
We faciliteren initiatieven die inwoners zelf ontplooien om hun leefomgeving te verbeteren.
-
Blz. 219
Initiatieven leefomgeving verbeteren
-
Blz. 220
We zorgen dat iedereen inbreng en invloed kan hebben op zijn leefomgeving en mee kan doen.
-
Blz. 221
Participatiebeleid en Participatie- en inspraakverordening
-
Blz. 222
3.4.3 Subsidieverwerving
-
Blz. 223
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 224
Maximaal benutten van externe (Europese) financiële middelen voor de realisatie van projecten, die we al ambiëren en waarvoor dus co-financiering beschikbaar is.
-
Blz. 225
Externe (Europese) financiële middelen voor de realisatie van projecten
-
Blz. 226
3.4.4 Continue taken
-
Blz. 227
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 228
Continue taken
-
Blz. 229
Burgerzaken - Verkiezingen
-
Blz. 230
Griffie - Raadzaal
-
Blz. 231
Lokale Inclusie Agenda
-
Blz. 232
3.4.5 Wat heeft het gekost?
-
Blz. 233
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 234
3.4.6 Investeringen
-
Blz. 235
3.4.6 Investeringen
-
Blz. 236
3.4.7 Reserves en voorzieningen
-
Blz. 237
3.4.7 Reserves en voorzieningen
-
Blz. 238
3.5 Overhead
-
Blz. 239
3.5 Inleiding
-
Blz. 240
3.5.1 Wat heeft het gekost?
-
Blz. 241
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 242
3.5.2 Investeringen
-
Blz. 243
3.5.2 Investeringen
-
Blz. 244
3.5.3 Reserves en voorzieningen
-
Blz. 245
3.5.3 Reserves en voorzieningen
-
Blz. 246
3.6 Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 247
3.6 Inleiding
-
Blz. 248
3.6.1 Wat heeft het gekost?
-
Blz. 249
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 250
3.6.2 Reserves en voorzieningen
-
Blz. 251
3.6.2 Reserves en voorzieningen
-
Blz. 252
3.7 Verplichte beleidsindicatoren
-
Blz. 253
Totaal overzicht verplichte indicatoren
-
Blz. 254
Paragrafen
-
Blz. 255
4.1 Paragraaf lokale heffingen
-
Blz. 256
Inleiding
-
Blz. 257
Uitgangspunten
-
Blz. 258
Positie op de lokale lastenladder
-
Blz. 259
Opbrengsten heffingen
-
Blz. 260
Onroerendezaakbelasting
-
Blz. 261
Rioolheffing
-
Blz. 262
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 263
Hondenbelasting
-
Blz. 264
Forensenbelasting
-
Blz. 265
Precariobelasting
-
Blz. 266
Parkeerbelasting
-
Blz. 267
Toeristenbelasting
-
Blz. 268
Bedrijven Investerings Zone (BIZ)
-
Blz. 269
Marktgelden
-
Blz. 270
Leges
-
Blz. 271
Lijkbezorgingsrechten
-
Blz. 272
Havengelden
-
Blz. 273
Kengetallen belastingcapaciteit
-
Blz. 274
Legestabel 2024
-
Blz. 275
4.2 Paragraaf weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 276
Risicomanagement en beleid
-
Blz. 277
Risico-inventarisatie
-
Blz. 278
Weerstandscapaciteit
-
Blz. 279
Weerstandsvermogen
-
Blz. 280
Kengetallen
-
Blz. 281
4.3 Paragraaf onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 282
Inleiding
-
Blz. 283
Civiele kunstwerken
-
Blz. 284
Gebouwen
-
Blz. 285
Groen
-
Blz. 286
Kades
-
Blz. 287
Openbare verlichting
-
Blz. 288
Stedelijk water/riolering
-
Blz. 289
Wegen
-
Blz. 290
4.4 Paragraaf financiering
-
Blz. 291
Wettelijk kader
-
Blz. 292
Treasurystatuut
-
Blz. 293
Kasgeldlimiet
-
Blz. 294
Renterisico's
-
Blz. 295
Renteschema
-
Blz. 296
Schatkistbankieren
-
Blz. 297
Leningportefeuille
-
Blz. 298
Rentevisie
-
Blz. 299
Financiering van investeringsuitgaven
-
Blz. 300
Wet Houdbare Overheidsfinanciën (Wet Hof)
-
Blz. 301
4.5 Paragraaf bedrijfsvoering
-
Blz. 302
Inleiding
-
Blz. 303
Dienstverlening
-
Blz. 304
Personeel
-
Blz. 305
Rechtmatigheid
-
Blz. 306
Toelichting rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 307
Interne communicatie
-
Blz. 308
Artikel 12
-
Blz. 309
Informatie/automatisering
-
Blz. 310
Inkoop en aanbesteden
-
Blz. 311
4.6 Paragraaf verbonden partijen
-
Blz. 312
4.6 Paragraaf verbonden partijen
-
Blz. 313
Openbaar Lichaam Afvalverwijdering Zeeland (OLAZ)
-
Blz. 314
Regionale Uitvoeringsdienst Zeeland (RUD-Zeeland)
-
Blz. 315
Veiligheidsregio Zeeland (VRZ)
-
Blz. 316
Stadsgewestelijke Brandweer Vlissingen (SGB)
-
Blz. 317
Veiligheidscentrum Zeeland B.V. (VCZ)
-
Blz. 318
North Sea Port SE
-
Blz. 319
Holding Zeeuwse Visveiling B.V.
-
Blz. 320
Gemeenschappelijke Regeling Orionis Walcheren
-
Blz. 321
Gemeenschappelijke Regeling Gemeentelijke Gezondheidsdienst Zeeland (GGD)
-
Blz. 322
Gemeentelijke Vervoerscentrale B.V. (GVC)
-
Blz. 323
Stadsgewestelijk Zwembad Vastgoed B.V.
-
Blz. 324
GBE Aqua
-
Blz. 325
Zeeuwse Energie Houdstermaatschappij (ZEH)
-
Blz. 326
Bank Nederlandse Gemeenten (BNG)
-
Blz. 327
Buurtbedrijf Vlissingen BV
-
Blz. 328
4.7 Paragraaf grondbeleid
-
Blz. 329
1. Grondbeleid
-
Blz. 330
2. Uitvoering Grondbeleid
-
Blz. 331
3. Resultaten grondexploitaties
-
Blz. 332
4. Winstnemingen
-
Blz. 333
5. Reserves en risico's
-
Blz. 334
Tabel 1 Overzicht boekwaarden en mutaties (x € 1.000)
-
Blz. 335
Tabel 2 Overzicht verliesvoorziening en risicoreservering (x € 1.000)
-
Blz. 336
4.8 Paragraaf reserves en voorzieningen
-
Blz. 337
4.8 Reserves en voorzieningen
-
Blz. 338
Algemene reserve
-
Blz. 339
Bestemmingsreserve
-
Blz. 340
Voorzieningen
-
Blz. 341
4.9 Paragraaf majeure projecten
-
Blz. 342
Inleiding
-
Blz. 343
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 344
Majeur project implementatie omgevingswet
-
Blz. 345
MP implementatie omgevingswet stand van zaken geld
-
Blz. 346
MP implementatie omgevingswet stand van zaken risico's
-
Blz. 347
MP implementatie omgevingswet stand van zaken organisatie
-
Blz. 348
MP implementatie omgevingswet stand van zaken tijd
-
Blz. 349
MP implementatie omgevingswet stand van zaken informatie
-
Blz. 350
MP implementatie omgevingswet stand van zaken communicatie
-
Blz. 351
MP implementatie omgevingswet stand van zaken kwaliteit
-
Blz. 352
Majeur project revitalisering gemeentelijk accommodatiebestand
-
Blz. 353
MP Revitalisering gem. accomm. stand van zaken geld
-
Blz. 354
MP Revitalisering gem. accomm. stand van zaken risico's
-
Blz. 355
MP Revitalisering gem. accomm. stand van zaken organisatie
-
Blz. 356
MP Revitalisering gem. accomm. stand van zaken tijd
-
Blz. 357
MP Revitalisering gem. accomm. stand van zaken informatie
-
Blz. 358
MP Revitalisering gem. accomm. stand van zaken communicatie
-
Blz. 359
MP Revitalisering gem. accomm. stand van zaken kwaliteit
-
Blz. 360
Majeur project Scheldekwartier
-
Blz. 361
MP Scheldekwartier stand van zaken geld
-
Blz. 362
MP Scheldekwartier stand van zaken risico's
-
Blz. 363
MP Scheldekwartier stand van zaken organisatie
-
Blz. 364
MP Scheldekwartier stand van zaken tijd
-
Blz. 365
MP Scheldekwartier stand van zaken informatie
-
Blz. 366
MP Scheldekwartier stand van zaken communicatie
-
Blz. 367
MP Scheldekwartier stand van zaken kwaliteit
-
Blz. 368
4.10 Paragraaf taakstellingen
-
Blz. 369
Taakstellingen
-
Blz. 370
4.11 Paragraaf Wind in de Zeilen
-
Blz. 371
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 372
Wind in de Zeilen
-
Blz. 373
WIZ fiche 1B Law Delta
-
Blz. 374
WIZ fiche 1D Ontwikkeling Kenniswerf
-
Blz. 375
WIZ fiche 1E Bereikbaarheid
-
Blz. 376
WIZ fiche 1H Zorg: Gezondheidscentrum
-
Blz. 377
WIZ fiche 1I Werkzoekenden naar werk in de regio
-
Blz. 378
WIZ fiche 1J Aardgasvrije wijken
-
Blz. 379
4.12 Wet open overheid (Woo)
-
Blz. 380
4.12 Paragraaf Wet open overheid (Woo)
-
Blz. 381
Jaarrekening 2024
-
Blz. 382
5.1 Balans
-
Blz. 383
Activa
-
Blz. 384
Passiva
-
Blz. 385
5.2 Overzicht van baten en lasten over het verslagjaar
-
Blz. 386
5.2 Overzicht van baten en lasten over het verslagjaar
-
Blz. 387
Totaal algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 388
Overhead, onvoorzien, vpb
-
Blz. 389
Gerealiseerd resultaat totaal saldo van baten en lasten
-
Blz. 390
Mutaties reserves per programma
-
Blz. 391
Gerealiseerd resultaat
-
Blz. 392
5.3 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 393
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 394
5.4 Toelichtingen op de balans
-
Blz. 395
Vaste activa
-
Blz. 396
Vaste activa
-
Blz. 397
Immateriële vaste activa
-
Blz. 398
Immateriële vaste activa
-
Blz. 399
Materiële vaste activa
-
Blz. 400
Materiële vaste activa
-
Blz. 401
Onderverdeling nut investeringen
-
Blz. 402
Toelichting op mutaties materiële vaste activa
-
Blz. 403
Grond-, weg- en waterbouwkundige werken
-
Blz. 404
Vervoermiddelen
-
Blz. 405
Machines, apparaten en installaties
-
Blz. 406
Overige materiële vaste activa
-
Blz. 407
Warme gronden
-
Blz. 408
Financiële vaste activa
-
Blz. 409
Financiële vaste activa
-
Blz. 410
Kapitaalverstrekkingen
-
Blz. 411
Leningen aan overige verbonden partijen en overige langlopende leningen
-
Blz. 412
Overige uitzettingen met een rentetypische looptijd van één jaar of langer
-
Blz. 413
Vlottende activa
-
Blz. 414
Vlottende activa
-
Blz. 415
Voorraden
-
Blz. 416
Voorraden
-
Blz. 417
Uitgangspunten grexen
-
Blz. 418
Uitgangspunten
-
Blz. 419
Onderhanden werk
-
Blz. 420
Specificatie voorziening grondexploitaties
-
Blz. 421
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan 1 jaar
-
Blz. 422
Uitzettingen
-
Blz. 423
Liquide middelen
-
Blz. 424
Liquide middelen
-
Blz. 425
Overlopende activa
-
Blz. 426
Overlopende activa
-
Blz. 427
Vaste passiva
-
Blz. 428
Eigen vermogen
-
Blz. 429
Eigen Vermogen
-
Blz. 430
Algemene reserve
-
Blz. 431
Specifieke opbouw algemene reserve
-
Blz. 432
Bestemmingsreserve
-
Blz. 433
Reserve grondexploitatie
-
Blz. 434
Reserve bomruimingen
-
Blz. 435
Reserve sociaal domein
-
Blz. 436
Reserve centrumtaken
-
Blz. 437
Reserve frictiekosten algemeen
-
Blz. 438
Reserve revitalisering accommodaties
-
Blz. 439
Reserve geluidsaneringen
-
Blz. 440
Reserve maritiem en/of cultureel historische evenementen/activiteiten
-
Blz. 441
Reserve Wind in de zeilen
-
Blz. 442
Reserve organisatie doorontwikkeling
-
Blz. 443
Reserve transitievisie
-
Blz. 444
Reserve Visserijkade
-
Blz. 445
Reserve GBE Aqua
-
Blz. 446
Reserve degeneratievergoeding glasvezel
-
Blz. 447
Reserve omgevingswet
-
Blz. 448
Reserve stadslandgoed Nieuwerve
-
Blz. 449
Reserve opvang vluchtelingen
-
Blz. 450
Reserve budgetoverhevelingen
-
Blz. 451
Reserve kapitaallasten
-
Blz. 452
Reserve investeringsfonds sociaal domein
-
Blz. 453
Reserve regiobudget centrumtaken
-
Blz. 454
Reserve kapitaallasten programma
-
Blz. 455
Reserve doorcentralisatie beschermd wonen
-
Blz. 456
Reserve aanloopverliezen Machinefabriek
-
Blz. 457
Reserve culturele invulling machinefabriek
-
Blz. 458
Nog te bestemmen resultaat
-
Blz. 459
Voorzieningen
-
Blz. 460
Voorzieningen
-
Blz. 461
Verliesvoorziening grondexploitaties
-
Blz. 462
Voorziening APPA (Ambtelijke Pensioenen Politieke Ambtsdragers)
-
Blz. 463
Voorziening spaarverlof
-
Blz. 464
Voorziening wachtgeld oud-bestuurders
-
Blz. 465
Voorziening achterstallig onderhoud
-
Blz. 466
Voorziening leges
-
Blz. 467
Tariefegalisatievoorziening GRP
-
Blz. 468
Voorziening Regeling Vervroegd Uittreden (RVU)
-
Blz. 469
Voorziening precario kabels en leidingen
-
Blz. 470
Voorziening frictiekosten voormalige bibliotheek
-
Blz. 471
Egalisatievoorziening afval
-
Blz. 472
Voorziening groot onderhoud accommodaties en kades
-
Blz. 473
Voorziening regiobudget Centrumtaken
-
Blz. 474
Vaste schulden met een rentetypische looptijd van 1 jaar of langer
-
Blz. 475
Vaste schulden met een rentetypische looptijd van 1 jaar of langer
-
Blz. 476
Vaste passiva
-
Blz. 477
Vlottende passiva
-
Blz. 478
Netto vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan 1 jaar
-
Blz. 479
Netto vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan 1 jaar
-
Blz. 480
Overlopende passiva
-
Blz. 481
Overlopende passiva
-
Blz. 482
Voorschotbedragen Rijk
-
Blz. 483
Gewaarborgde geldleningen
-
Blz. 484
Gewaarborgde geldleningen
-
Blz. 485
Overige rechten en verplichtingen, niet in de balans opgenomen
-
Blz. 486
Overige rechten en verplichtingen, niet in de balans opgenomen
-
Blz. 487
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 488
Gebeurtenissen na balansdatum
-
Blz. 489
5.5 Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 490
5.5 Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 491
5.6 Onvoorziene uitgaven en Wet Normering Topinkomens (WNT)
-
Blz. 492
Onvoorziene uitgaven
-
Blz. 493
Wet Normering Topinkomens (WNT)
-
Blz. 494
5.7 Toelichting op het overzicht van baten en lasten
-
Blz. 495
5.7.1 Toelichting programma leefbaarheid
-
Blz. 496
Overzicht taakvelden programma leefbaarheid
-
Blz. 497
Mutaties reserves programma leefbaarheid
-
Blz. 498
Toelichting taakveld 0.63 Parkeerbelasting
-
Blz. 499
Toelichting taakveld 1.1 Crisisbeheersing en brandweer
-
Blz. 500
Toelichting taakveld 1.2 Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 501
Toelichting taakveld 2.1 Verkeer en vervoer
-
Blz. 502
Toelichting taakveld 2.2 Parkeren
-
Blz. 503
Toelichting taakveld 2.3 Recreatieve havens
-
Blz. 504
Toelichting taakveld 2.4 Economische havens en waterwegen
-
Blz. 505
Toelichting taakveld 4.2 Onderwijshuisvesting
-
Blz. 506
Toelichting taakveld 5.2 Sportaccommodaties
-
Blz. 507
Toelichting taakveld 5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie
-
Blz. 508
Toelichting taakveld 7.2 Riolering
-
Blz. 509
Toelichting taakveld 7.3 Afval
-
Blz. 510
Toelichting taakveld 7.4 Milieubeheer
-
Blz. 511
Toelichting taakveld 7.5 Begraafplaatsen en crematoria
-
Blz. 512
Toelichting taakveld 0.10 mutaties reserves P1
-
Blz. 513
5.7.2 Toelichting programma aantrekkelijke stad
-
Blz. 514
Overzicht taakvelden programma aantrekkelijke stad
-
Blz. 515
Mutaties reserves programma aantrekkelijke stad
-
Blz. 516
Toelichting taakveld 0.3 Beheer overige gebouwen en gronden
-
Blz. 517
Toelichting taakveld 3.1 Economische ontwikkeling
-
Blz. 518
Toelichting taakveld 3.2 Bedrijvenloket en bedr.regeling
-
Blz. 519
Toelichting taakveld 3.3 Bedrijvenloket en bedr.regeling
-
Blz. 520
Toelichting taakveld 3.4 Economische promotie
-
Blz. 521
Toelichting taakveld 5.3 Cultuurpresent, prod .en -part.
-
Blz. 522
Toelichting taakveld 5.4 Musea
-
Blz. 523
Toelichting taakveld 5.5 Cultureel erfgoed
-
Blz. 524
Toelichting taakveld 5.6 Media
-
Blz. 525
Toelichting taakveld 8.1 Ruimtelijke ordening
-
Blz. 526
Toelichting taakveld 8.2 Grondexpl. (niet bedrijventerr.)
-
Blz. 527
Toelichting taakveld 8.3 Wonen en bouwen
-
Blz. 528
Toelichting taakveld 0.10 mutaties reserves P2
-
Blz. 529
5.7.3 Toelichting programma sociale samenhang
-
Blz. 530
Overzicht taakvelden programma sociale samenhang
-
Blz. 531
Mutaties reserves programma sociale samenhang
-
Blz. 532
Toelichting taakveld 4.3 Onderwijsbeleid en leerlingzaken
-
Blz. 533
Toelichting taakveld 5.1 Sportbeleid en activering
-
Blz. 534
Toelichting taakveld 6.1 Samenkracht en burgerparticipatie
-
Blz. 535
Toelichting taakveld 6.2 Wijkteams
-
Blz. 536
Toelichting taakveld 6.3 Inkomensregelingen
-
Blz. 537
Toelichting taakveld 6.4 Begeleide participatie
-
Blz. 538
Toelichting taakveld 6.6 Maatwerkvoorziening (WMO)
-
Blz. 539
Toelichting taakveld 6.71a Huishoudelijke hulp (WMO) 6.71b Begeleiding (WMO) en 6.71c Dagbesteding (WMO)
-
Blz. 540
Toelichting taakveld 6.71b Begeleiding (WMO)
-
Blz. 541
Toelichting taakveld 6.71c Dagbesteding (WMO)
-
Blz. 542
Toelichting taakveld 6.72a Jeugdhulp begeleiding
-
Blz. 543
Toelichting taakveld 6.72b Jeugdhulp behandeling
-
Blz. 544
Toelichting taakveld 6.72c Jeugdhulp dagbesteding
-
Blz. 545
Toelichting taakveld 6.72d Jeugdhulp zonder verblijf overig
-
Blz. 546
Toelichting taakveld 6.73a Pleegzorg
-
Blz. 547
Toelichting taakveld 6.73b Gezingsgericht
-
Blz. 548
Toelichting taakveld 6.73c Jeugdhulp met verblijf overig
-
Blz. 549
Toelichting taakveld 6.74b Jeugdhulp crisis/LTA/GGZ-verblijf
-
Blz. 550
Toelichting taakveld 6.74c Gesloten plaatsing
-
Blz. 551
Toelichting taakveld 6.81a Beschermd wonen (WMO)
-
Blz. 552
Toelichting taakveld 6.81b Maatschappelijke- en vrouwenopvang (WMO)
-
Blz. 553
Toelichting taakveld 6.82a Jeugdbescherming
-
Blz. 554
Toelichting taakveld 6.82b Jeugdreclassering
-
Blz. 555
Toelichting taakveld 7.1 Volksgezondheid
-
Blz. 556
Toelichting taakveld 7.74a Jeugd behandeling GGZ zonder verblijf
-
Blz. 557
Toelichting taakveld 0.10 mutaties reserves P1
-
Blz. 558
5.7.4 Toelichting programma bestuur
-
Blz. 559
Overzicht taakvelden programma bestuur
-
Blz. 560
Mutaties reserves programma bestuur
-
Blz. 561
Toelichting taakveld 0.1 Bestuur
-
Blz. 562
Toelichting taakveld 0.11 Resultaat van de rekening
-
Blz. 563
Toelichting taakveld 0.2 Burgerzaken
-
Blz. 564
Toelichting taakveld 0.8 Overige baten en lasten
-
Blz. 565
Toelichting taakveld 0.10 mutaties reserves P4
-
Blz. 566
5.7.5 Toelichting overhead
-
Blz. 567
Overzicht taakvelden programma overhead
-
Blz. 568
Mutaties reserves programma overhead
-
Blz. 569
Toelichting taakveld 0.4 Overhead
-
Blz. 570
Toelichting taakveld 0.10 mutaties reserves P5
-
Blz. 571
5.7.6 Toelichting algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 572
Overzicht taakvelden programma algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 573
Mutaties reserves programma algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 574
Toelichting taakveld 0.5 Treasury
-
Blz. 575
Toelichting taakveld 0.61 OZB woningen
-
Blz. 576
Toelichting taakveld 0.62 OZB niet-woningen
-
Blz. 577
Toelichting taakveld 0.64 Belastingen overig
-
Blz. 578
Toelichting taakveld 0.7 Uitkering gemeentefonds
-
Blz. 579
Toelichting taakveld 3.4 economische promotie
-
Blz. 580
Toelichting taakveld 0.10 mutaties reserves P6
-
Blz. 581
5.8 Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 582
5.8.1 Inleiding
-
Blz. 583
5.8.2 Begrotingsrechtmatigheid programma's
-
Blz. 584
Lasten
-
Blz. 585
Toelichting overschrijding lasten
-
Blz. 586
Baten
-
Blz. 587
Toelichting onderschrijding baten
-
Blz. 588
5.8.3 Begrotingsrechtmatigheid investeringen
-
Blz. 589
Investeringen
-
Blz. 590
Toelichting overschrijding investeringen
-
Blz. 591
5.9 Overzicht van gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 592
Overzicht van gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 593
5.10 Verdelingsprincipe taakvelden
-
Blz. 594
5.10 Verdelingsprincipe taakvelden
-
Blz. 595
5.11 SiSa bijlage
-
Blz. 596
SiSa bijlage
-
Blz. 597
5.12 Rechtmatigheidsverantwoording van het college van burgemeester en wethouders
-
Blz. 598
Verantwoordelijkheid college van burgemeester en wethouders
-
Blz. 599
5.13 Controleverklaring van de onafhankelijke accountant
-
Blz. 600
CV
-
Blz. 601
5.14 Ondertekening jaarrekening
-
Blz. 602
7. Ondertekening jaarrekening
-
Uitvoeringsmaatregelen
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap