-
Blz. 1
2e Bestuursrapportage 2024
-
Blz. 2
Programma's
-
Blz. 3
Inleiding
-
Blz. 4
1. Inleiding
-
Blz. 5
1. Inleiding
-
Blz. 6
1.1 Leeswijzer
-
Blz. 7
Financiële resultaat / begrotingssaldo
-
Blz. 8
2.1 Inleiding
-
Blz. 9
2.1 Inleiding
-
Blz. 10
2.2 Resultaten 2e bestuursrapportage 2024
-
Blz. 11
2.2 Resultaten 1e bestuursrapportage 2023
-
Blz. 12
2.3 Resultaten per programma
-
Blz. 13
2.2 Resultaten 1e bestuursrapportage 2024
-
Blz. 14
2.3.1 Programma Leefbaarheid
-
Blz. 15
2.3.1 Tabel
-
Blz. 16
1.1 Bijstelling Meerjaren onderhoudsplan (MJOP) gemeentelijke accommodaties
-
Blz. 17
1.2 Advocaatkosten sluiten bulkterminal
-
Blz. 18
1.3 Project illegaal in gebruik genomen groen
-
Blz. 19
1.4 Uitstel asfaltverharding Boulevard de Ruyter
-
Blz. 20
1.5 Toegankelijkheid bushaltes
-
Blz. 21
1.6 Lagere kosten gas en elektra
-
Blz. 22
1.7 Uitstel software onderhoud bruggen (Provincie)
-
Blz. 23
1.8 Uitkering aanvraag extra vergoeding aanpak zwerfafval
-
Blz. 24
1.9 Verlaging Groen
-
Blz. 25
1.10 Tijdelijke huisvesting de Parelburcht en KOW
-
Blz. 26
1.11 Meicirculaire 2024
-
Blz. 27
1.12 Hogere bijdrage Veiligheidsregio 2024
-
Blz. 28
1.13 Single-use plastic (SUP) regeling
-
Blz. 29
1.14 Hogere opbrengst rioolheffing
-
Blz. 30
1.15 Hogere opbrengst afvalstoffenheffing
-
Blz. 31
1.16 SPUK Sport exploitatie
-
Blz. 32
1.17 Samenwerkingsovereenkomst l‘escaut
-
Blz. 33
1.18 SPUK NPO
-
Blz. 34
1.19 Reserve Aanloopverliezen parkeergarage Machinefabriek
-
Blz. 35
2.3.2 Programma Aantrekkelijke stad
-
Blz. 36
2.3.2 Tabel
-
Blz. 37
2.1 Bijstelling Meerjaren onderhoudsplan (MJOP) gemeentelijke accommodaties
-
Blz. 38
2.2 Meicirculaire 2024
-
Blz. 39
2.3 Meicirculaire 2024: uitvoeringskosten omgevingswet
-
Blz. 40
2.4 Budget klein onderhoud te slopen panden
-
Blz. 41
2.3.3 Programma Sociale samenhang
-
Blz. 42
2.3.3 Tabel
-
Blz. 43
3.1 Update Wmo Begroting
-
Blz. 44
3.2 Verdeelsleutel GR GGD vanaf 2025
-
Blz. 45
3.3 Bijstelling automatiseringskosten toegang Wmo Jeugd
-
Blz. 46
3.4 Bijstelling Meerjaren onderhoudsplan (MJOP) gemeentelijke accommodaties
-
Blz. 47
3.5 Hogere inkoop- en uitvoeringskosten jeugd 2024
-
Blz. 48
3.6 Afrekening jaarresultaat 2023 GGD reguliere taken
-
Blz. 49
3.7 Verhoging VZG richtlijn GGD 2024 reguliere taken
-
Blz. 50
3.8 Extra bijdrage 2024 Orionis
-
Blz. 51
3.9 Bijstelling kosten Investeringsfonds Sociaal Domein
-
Blz. 52
3.10 Bijstelling besparingen Investeringsfonds Sociaal Domein
-
Blz. 53
3.11 Taakstelling accommodaties
-
Blz. 54
3.12 Lagere kosten gas en elektra
-
Blz. 55
3.13 Meicirculaire 2024
-
Blz. 56
3.14 Septembercirculaire 2024
-
Blz. 57
3.15 Begrote resultaat 2024 regiobudget centrumtaken
-
Blz. 58
3.16 Budget lokale preventiemiddelen BW/MO
-
Blz. 59
3.17 Onttrekking reserve sociaal domein o.bv. inspectierapport 2021-2022
-
Blz. 60
3.18 Kosten Opvang Vluchtelingen Oekraïne
-
Blz. 61
3.19 Transitiekosten Huisvesting Oekraïners Westerzicht
-
Blz. 62
3.20 Kosten Asiel / Noodopvang
-
Blz. 63
3.21 SPUK inburgering 2022 en 2023
-
Blz. 64
3.22 Plan statushouders Wind in de Zeilen
-
Blz. 65
3.23 Aframen budget klein onderhoud te slopen panden
-
Blz. 66
3.24 SPUK NPO
-
Blz. 67
3.25 Reserve Aanloopverliezen parkeergarage Machinefabriek
-
Blz. 68
2.3.4 Programma Bestuur
-
Blz. 69
2.3.4 Tabel
-
Blz. 70
4.1 Stelpost septembercirculaire 2023
-
Blz. 71
4.2 Hogere kosten accountant
-
Blz. 72
4.3 Bijdrage GGU op juiste hoogte brengen
-
Blz. 73
4.4 Onderuitputting personeelskosten
-
Blz. 74
4.5 Kosten trainees
-
Blz. 75
4.6 Budgetoverheveling wet goed verhuurderschap
-
Blz. 76
4.7 Tijdelijke versterking team Financiën & Control
-
Blz. 77
2.3.5 Overhead
-
Blz. 78
2.3.5 Tabel
-
Blz. 79
5.1 Restant taakstelling overhead
-
Blz. 80
5.2 Bijstelling Meerjaren onderhoudsplan (MJOP) gemeentelijke accommodaties
-
Blz. 81
5.3 Aframen stelpost procesoptimalisatie
-
Blz. 82
5.4 Uitbreiding beveiliging stadhuis
-
Blz. 83
5.5 Afrekening tijdelijke huisverboden 2022-2023
-
Blz. 84
5.6 Inzet team Wmo-jeugd voor toegang BW-MO
-
Blz. 85
5.7 Bijstelling SPUK CDOKE
-
Blz. 86
5.8 Tijdelijke versterking team Financiën & Control
-
Blz. 87
5.9 Vrijval lasten Regeling voor vervroegde uittreding (RVU)
-
Blz. 88
5.10 Onderuitputting personeelskosten
-
Blz. 89
5.11 Kosten trainees
-
Blz. 90
5.12 Onderuitputting budgetten team A&O
-
Blz. 91
2.3.6 Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 92
2.3.6 Tabel
-
Blz. 93
6.1 Meicirculaire 2024
-
Blz. 94
6.2 Septembercirculaire 2024
-
Blz. 95
6.3 OZB eigendom woningen en gebruik niet woningen
-
Blz. 96
6.4 Faillissement Bulk Terminal Zeeland (BTZ)
-
Blz. 97
6.5 Toeristenbelasting
-
Blz. 98
6.6 Voordeel rentelasten
-
Blz. 99
6.7 Tijdelijke huisvesting De Parelburcht en Kinderopvang Walcheren
-
Blz. 100
6.8 Onttrekking reserve sociaal domein o.b.v. inspectierapport 2021-2022
-
Blz. 101
6.9 Herwaardering deelneming GBE Aqua
-
Blz. 102
2.4 Budgetoverhevelingen
-
Blz. 103
Budgetoverhevelingen
-
Blz. 104
1.1 Klimaat en energie
-
Blz. 105
1.2 Toekomstbestendige leefomgeving
-
Blz. 106
1.3 Project grondstoffenbeleid
-
Blz. 107
1.4 Havenplannen
-
Blz. 108
2.1 Middelen Karolingische Burg
-
Blz. 109
2.2 Cultuurvisie
-
Blz. 110
3.1 Buurtteams
-
Blz. 111
3.2 Lokale Inclusie Agenda
-
Blz. 112
3.3 Investeringsfonds Sociaal Domein
-
Blz. 113
3.4 Plan van aanpak Sociaal Domein
-
Blz. 114
3.5 Armoedebeleid
-
Blz. 115
4.1 Expertise exit artikel 12
-
Blz. 116
4.2 Digitalisering bouwarchief
-
Blz. 117
5.1 Organisatievisie
-
Blz. 118
5.2 Thuiswerkplekken
-
Blz. 119
5.3 Digitalisering bouwarchief
-
Blz. 120
2.5 Begrotingssaldo
-
Blz. 121
2.5 Begrotingssaldo
-
Blz. 122
Algemene uitkering
-
Blz. 123
3. Algemene uitkering
-
Blz. 124
Meicirculaire en Septembercirculaire 2024
-
Blz. 125
Sociaal Domein
-
Blz. 126
4. Sociaal Domein
-
Blz. 127
Inleiding
-
Blz. 128
4.1 Begrotingssaldo Sociaal domein
-
Blz. 129
4.2 Voortgang taakstelling Sociaal Domein
-
Blz. 130
Risico's
-
Blz. 131
5. Risico's
-
Blz. 132
Risico's
-
Blz. 133
Programma's
-
Blz. 134
6.1 Programma Leefbaarheid
-
Blz. 135
Mijlpalen Leefbaarheid
-
Blz. 136
Dashboard
-
Blz. 137
6.1.1 Verkeer en vervoer
-
Blz. 138
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 139
Een optimaal bereikbaar en toegankelijk Vlissingen.
-
Blz. 140
Mobiliteitsplan
-
Blz. 141
Vlissingen voorbereiden op het nieuwe provinciale mobiliteitsnetwerk met hubs, deelmobiliteit en nieuwe vormen van vervoer.
-
Blz. 142
Flextaxi, mobiliteitshubs en nieuwe mobiliteitsvormen.
-
Blz. 143
Aantrekkelijke boulevards om aan te wonen en te verblijven.
-
Blz. 144
Sluitingsregime op de boulevards
-
Blz. 145
6.1.2 Parkeren
-
Blz. 146
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 147
Een goede leef- en verblijfskwaliteit in centrum en woonwijken.
-
Blz. 148
Parkeerbeleidsplan
-
Blz. 149
Parkeerverordening 2024, uitvoeringsbesluit 2024, verordening parkeerbelastingen 2024 en parkeervoorziening Machinefabriek
-
Blz. 150
6.1.3 Onderwijshuisvesting
-
Blz. 151
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 152
Voldoende, duurzame en goede huisvesting voor scholen en bewegingsonderwijs.
-
Blz. 153
Voorbereiding voor het nieuwe kindcentrum op het Scheldekwartier
-
Blz. 154
6.1.4 Sportaccommodaties
-
Blz. 155
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 156
Het welzijn van inwoners bevorderen door het stimuleren van een gezonde en actieve leefstijl.
-
Blz. 157
Programma van eisen voor de sportzaal in de Machinefabriek
-
Blz. 158
6.1.5 Afval
-
Blz. 159
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 160
Het behalen van de VANG (Van afval naar Grondstof) doelstelling- 100 kilo restafval per inwoner per jaar.
-
Blz. 161
Eerste fase nieuwe afvalinzamelsysteem
-
Blz. 162
6.1.6 Klimaat
-
Blz. 163
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 164
Een schone stad en samen minder energie gebruiken, die tegelijk uit meer duurzame bronnen komt.
-
Blz. 165
Uitgangspuntennotitie voor het programma "Toekomst Bestendige Leefomgeving"
-
Blz. 166
6.1.7 Continue taken
-
Blz. 167
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 168
Continue taken
-
Blz. 169
Burgerhulpverleningsnetwerk
-
Blz. 170
6.2 Programma Aantrekkelijke Stad
-
Blz. 171
Mijlpalen Aantrekkelijke stad
-
Blz. 172
Dashboard
-
Blz. 173
6.2.1 Economische ontwikkeling
-
Blz. 174
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 175
Een kwaliteitsimpuls geven aan het stationsgebied. Daarbij verbeteren we de aansluiting op en bereikbaarheid van de Kenniswerf en binnenstad. Het stationsgebied gaat functioneren als motor voor economische groei.
-
Blz. 176
Planvormingsfase stationsgebied
-
Blz. 177
Een aantrekkelijk vestigingsklimaat voor bedrijven en (kennis)instellingen op de Kenniswerf om te komen tot een Hotspot voor Delta Innovatie (HDI).
-
Blz. 178
Opstellen Kennis & Innovatieagenda Hotspot Delta Innovatie
-
Blz. 179
Een aantrekkelijke gemeente voor bewoners en bezoekers, waar evenementen zorgen voor reuring en dynamiek.
-
Blz. 180
Evenementenvisie 2030
-
Blz. 181
Bevorderen van een gevarieerd en kwalitatief horeca aanbod dat bijdraagt aan de reuring, dynamiek en economische versterking van de binnenstad.
-
Blz. 182
Nieuw horecabeleid
-
Blz. 183
6.2.2 Wonen en bouwen
-
Blz. 184
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 185
Voldoende kwalitatieve huisvesting voor studenten in Vlissingen.
-
Blz. 186
Uitgangspunten visie Kenniswerf
-
Blz. 187
Kleinschalige complexgewijze huisvesting van internationale werknemers.
-
Blz. 188
Kleinschalige complexgewijze huisvesting van internationale werknemers
-
Blz. 189
Vergunningen realisatie van complexgewijze huisvesting
-
Blz. 190
6.2.3 Ruimtelijke ordening
-
Blz. 191
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 192
Het Stadslandgoed inrichten op een ruimtelijk, maatschappelijk en economische verantwoorde wijze. Met als doel een goede landschappelijke inpassing van de in het gebied gelegen voorzieningen.
-
Blz. 193
Afsluiten convenant financiering Stadslandgoed
-
Blz. 194
Een ruimtelijk, maatschappelijk en economisch verantwoorde invulling van het Nollebos- Westduinpark op basis van het in 2021 vastgestelde streefbeeld.
-
Blz. 195
Uitvoerings- en financieringsplan Nollebos- Westduinpark
-
Blz. 196
Een ruimtelijk, maatschappelijk en economisch verantwoorde invulling van het Arsenaalgebied.
-
Blz. 197
Visie Arsenaalgebied
-
Blz. 198
Stedenbouwkundige verantwoorde invulling van het gebied Baskensburg-West met de meest gewenste en benodigde functies (ruimtelijk, financieel en functioneel haalbaar).
-
Blz. 199
Baskensburg-West
-
Blz. 200
6.2.4 Continue taken
-
Blz. 201
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 202
Continue taken
-
Blz. 203
Binnenstad
-
Blz. 204
Toerisme - Uitvoeringsagenda
-
Blz. 205
Aanjaaggelden Zeeland in Stroomversnelling (ZIS) en gelden Just Transition Fund (JTF)
-
Blz. 206
6.3 Programma Sociale Samenhang
-
Blz. 207
Mijlpalen Sociale samenhang
-
Blz. 208
Dashboard
-
Blz. 209
6.3.1 Ontwikkelagenda sociaal domein
-
Blz. 210
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 211
Inzicht in ontwikkelingen in het sociaal domein.
-
Blz. 212
Dashboard sociaal domein
-
Blz. 213
6.3.2 Artikel 12-traject sociaal domein en werk & inkomen
-
Blz. 214
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 215
Een betaalbaar en duurzaam aanbod van zorg en ondersteuning.
-
Blz. 216
Vervolgopdrachten in het kader van artikel 12
-
Blz. 217
6.3.3 Zeeuwse samenwerking sociaal domein
-
Blz. 218
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 219
Meer regie en sturing in het sociaal domein en minder bestuurlijke drukte en efficiëntere inzet van capaciteit.
-
Blz. 220
Governance structuur voor inkoop van jeugdhulp, beschermd wonen, maatschappelijke opvang en vrouwenopvang
-
Blz. 221
In control zijn bij de Zeeuwse vraagstukken en de samenwerking in het sociaal domein.
-
Blz. 222
Bijdrage aan de regio (sociaal domein)
-
Blz. 223
6.3.4 Preventie, vroegsignalering en toegang sociaal domein
-
Blz. 224
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 225
Inwoners met meerdere problemen ondersteunen, waarbij alle betrokken partijen goed samenwerken en tot een gecoördineerde aanpak komen.
-
Blz. 226
Wams
-
Blz. 227
6.3.5 Werk en inkomensregelingen
-
Blz. 228
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 229
Grip en sturing op de taken die de gemeente heeft gedelegeerd aan Orionis Walcheren.
-
Blz. 230
Gewijzigde GR Orionis Walcheren
-
Blz. 231
Actueel armoedebeleid.
-
Blz. 232
Actueel armoedebeleid
-
Blz. 233
Als maatschappelijke organisatie een bijdrage leveren aan de participatie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
-
Blz. 234
SROI/banenafspraak
-
Blz. 235
6.3.6 Maatwerkdienstverlening 18+
-
Blz. 236
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 237
Doorontwikkeling van de aanvullende zorg binnen de Wmo als onderdeel van de Vlissingse zorgdriehoek.
-
Blz. 238
Raamovereenkomst 'Wmo: aanvullende zorg'
-
Blz. 239
6.3.7 Jeugdhulp
-
Blz. 240
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 241
Passende zorg en ondersteuning aan kwetsbare jeugdigen en gezinnen binnen financieel houdbare kaders.
-
Blz. 242
Actielijnen Regiovisie Jeugdhulp Zeeland 2023-2028 en aanbesteding jeugdhulp 2025 – 2028
-
Blz. 243
6.3.8 Geëscaleerde zorg 18+
-
Blz. 244
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 245
Inwoners die aangewezen zijn op beschermd wonen en opvang komen op een verantwoorde manier zelfstandig in de wijk te wonen.
-
Blz. 246
Convenant Weer Thuis op Walcheren
-
Blz. 247
6.3.9 Geëscaleerde zorg 18-
-
Blz. 248
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 249
Voorkomen dat kwetsbare jeugd- en gezinsproblematiek escaleert naar crisis en/of gedwongen kader.
-
Blz. 250
Expertise van GI’s
-
Blz. 251
6.3.10 Continue taken
-
Blz. 252
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 253
Continue taken
-
Blz. 254
Wet inburgering
-
Blz. 255
Arbeidsmarkt. Wind in de Zeilen: fiche I impuls werkzoekenden
-
Blz. 256
6.4 Programma Bestuur
-
Blz. 257
Mijlpalen Bestuur
-
Blz. 258
Dashboard
-
Blz. 259
6.4.1 Implementatie Wet open overheid
-
Blz. 260
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 261
Op een effectieve en efficiënte wijze voldoen aan de verplichtingen in de Woo. Tijdig (volgens de wet) informatiecategorieën openbaar maken en tijdige besluitvorming van Woo verzoeken.
-
Blz. 262
In de wet genoemde informatiecategorieën actief openbaar maken (WOO)
-
Blz. 263
6.4.2 Burgerparticipatie
-
Blz. 264
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 265
We zorgen dat iedereen inbreng en invloed kan hebben op zijn leefomgeving en mee kan doen.
-
Blz. 266
Participatiebeleid en Participatie- en inspraakverordening
-
Blz. 267
6.4.3 Subsidieverwerving
-
Blz. 268
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 269
Maximaal benutten van externe (Europese) financiële middelen voor de realisatie van projecten, die we al ambiëren en waarvoor dus co-financiering beschikbaar is.
-
Blz. 270
Externe (Europese) financiële middelen voor de realisatie van projecten
-
Blz. 271
6.4.4 Continue taken
-
Blz. 272
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 273
Continue taken
-
Blz. 274
Griffie - Raadzaal
-
Blz. 275
Lokale Inclusie Agenda
-
Blz. 276
Paragrafen
-
Blz. 277
7.1 Majeure projecten
-
Blz. 278
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 279
Majeur project implementatie omgevingswet
-
Blz. 280
Implementatie omgevingswet: communicatie
-
Blz. 281
Implementatie omgevingswet: financiën
-
Blz. 282
Implementatie omgevingswet: informatie
-
Blz. 283
Implementatie omgevingswet: kwaliteit
-
Blz. 284
Implementatie omgevingswet: organisatie
-
Blz. 285
Implementatie omgevingswet: risico's
-
Blz. 286
Implementatie omgevingswet: tijd
-
Blz. 287
Majeur project revitalisering gemeentelijk accommodatiebeleid
-
Blz. 288
Revitalisering gem. accommodaties: communicatie
-
Blz. 289
Revitalisering gem. accommodaties: financiën
-
Blz. 290
Revitalisering gem. accommodaties informatie
-
Blz. 291
Revitalisering gem. accommodaties kwaliteit
-
Blz. 292
Revitalisering gem. accommodaties: organisatie
-
Blz. 293
Revitalisering gem. accommodaties: risico's
-
Blz. 294
Revitalisering gem. accommodaties: tijd
-
Blz. 295
Majeur project Scheldekwartier
-
Blz. 296
Scheldekwartier: communicatie
-
Blz. 297
Scheldekwartier: financiën
-
Blz. 298
Scheldekwartier: informatie
-
Blz. 299
Scheldekwartier: kwaliteit
-
Blz. 300
Scheldekwartier: organisatie
-
Blz. 301
Scheldekwartier: risico's
-
Blz. 302
Scheldekwartier: tijd
-
Blz. 303
7.2 WIZ (Wind in de zeilen)
-
Blz. 304
7.3 Taakstelling 2024-2027
-
Blz. 305
Voortgang taakstelling
-
Blz. 306
Bijlagen
-
Blz. 307
Bijlage 1: Reserves & voorzieningen
-
Blz. 308
Reserves
-
Blz. 309
Voorzieningen
-
Blz. 310
Bijlage 2: Kredieten
-
Blz. 311
Inleiding
-
Blz. 312
Toelichting overzicht kredieten
-
Blz. 313
Krediet uit 2025 opvragen in 2024
-
Blz. 314
Af te sluiten kredieten
-
Blz. 315
Toelichting af te sluiten kredieten
-
Blz. 316
Instellen nieuwe kredieten
-
Blz. 317
Bijlage 3: Begrotingswijzigingen
-
Blz. 318
Aansluiting 11e begrotingswijziging
-
Blz. 319
5e begrotingswijziging incl. saldo
-
Blz. 320
Aansluiting 5e begrotingswijziging 2024 met tabel 2.2 Resultaten 1e bestuursrapportage 2024
-
Blz. 321
Aansluiting 12e begrotingswijziging
-
Blz. 322
Toelichting 12e begrotingswijziging
-
Blz. 323
Aansluiting 13e Begrotingswijziging: Budgetoverheveling 2024
-
Blz. 324
Aansluiting 2e begrotingswijziging 2025: Budgetoverheveling 2024
-
Blz. 325
Toelichting 2e begrotingswijziging 2025
-
Blz. 326
Aansluiting 1e begrotingswijziging 2025: structurele doorwerking 2e bestuursrapportage 2024
-
Uitvoeringsmaatregelen
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap