-
Blz. 1
Programmabegroting 2025-2028
-
Blz. 2
Programma's
-
Blz. 3
Voorwoord
-
Blz. 4
Voorwoord
-
Blz. 5
Leeswijzer
-
Blz. 6
Begroting in één oogopslag
-
Blz. 7
Begroting in één oogopslag
-
Blz. 8
Algemeen
-
Blz. 9
2.1 Financiële Positie
-
Blz. 10
Analyse van kadernota naar begroting
-
Blz. 11
1. Bijstelling budget jeugdhulp
-
Blz. 12
2. Bijstelling begroting Wmo
-
Blz. 13
3. Doorbelasting en overhead
-
Blz. 14
4. Rente
-
Blz. 15
5. Herijking investeringsprogramma
-
Blz. 16
6. Meicirculaire 2024
-
Blz. 17
7. Septembercirculaire 2024
-
Blz. 18
8. Diverse budgetbijstellingen
-
Blz. 19
9. Ophogen grens minimabeleid
-
Blz. 20
10. Toeristenbelasting
-
Blz. 21
11. Bezuiniging o.b.v. VZG richtlijn GR'en
-
Blz. 22
12. OZB opbrengst JCV
-
Blz. 23
13. Vervallen storting eigen bijdrage
-
Blz. 24
14. Bijstelling jeugdprognose
-
Blz. 25
15. Aanpassen investeringsniveau
-
Blz. 26
16. Begrotingsanalyse 2e fase
-
Blz. 27
2.2 Plan van aanpak sociaal domein
-
Blz. 28
Samenvatting tekort sociaal domein
-
Blz. 29
2.3 Voortgang saneringsbegroting
-
Blz. 30
Voortgang saneringsbegroting
-
Blz. 31
Toelichting
-
Blz. 32
Programma's
-
Blz. 33
Programma Leefbaarheid
-
Blz. 34
Programmadoel Leefbaarheid
-
Blz. 35
1.1 Openbare orde en veiligheid
-
Blz. 36
Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen voor het thema Openbare orde en veiligheid?
-
Blz. 37
Wat zijn de belangrijkste beleidsdoelen voor het thema Openbare orde en veiligheid?
-
Blz. 38
Wat zijn de indicatoren bij de beleidsdoelen voor het thema Openbare orde en veiligheid?
-
Blz. 39
Wat zijn de belangrijkste activiteiten van de gemeente?
-
Blz. 40
Wat is de mate van invloed van de gemeente op het bereiken van de doelen voor dit thema?
-
Blz. 41
Welke verbonden partijen zijn betrokken bij het thema Openbare orde en veiligheid?
-
Blz. 42
1.2 Verkeer en vervoer
-
Blz. 43
Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen voor het thema Verkeer en Vervoer?
-
Blz. 44
Wat zijn de belangrijkste beleidsdoelen voor het thema Verkeer en Vervoer?
-
Blz. 45
Wat zijn de indicatoren bij de beleidsdoelen voor het thema Verkeer en Vervoer?
-
Blz. 46
Wat zijn de belangrijkste activiteiten van de gemeente?
-
Blz. 47
Wat is de mate van invloed van de gemeente op het bereiken van de doelen voor dit thema?
-
Blz. 48
Welke verbonden partijen zijn betrokken bij het thema Verkeer en Vervoer?
-
Blz. 49
1.3 Circulair
-
Blz. 50
Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen voor het thema Circulair
-
Blz. 51
Wat zijn de belangrijkste beleidsdoelen voor het thema Circulair?
-
Blz. 52
Wat zijn de indicatoren bij de beleidsdoelen voor het thema Circulair?
-
Blz. 53
Wat zijn de belangrijkste activiteiten om de beleidsdoelen voor het thema circulair te bereiken en wat is de mate van invloed van de gemeente? Wat zijn de belangrijkste activiteiten van de gemeente?
-
Blz. 54
Wat is de mate van invloed van de gemeente op het bereiken van de doelen voor dit thema?
-
Blz. 55
Welke verbonden partijen zijn betrokken bij het thema Circulair?
-
Blz. 56
Welke beleidskaders zijn er?
-
Blz. 57
1.4 Duurzaamheid
-
Blz. 58
Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen voor het thema Duurzaamheid in 2025?
-
Blz. 59
Wat zijn de belangrijkste beleidsdoelen voor het thema Duurzaamheid?
-
Blz. 60
Wat zijn de indicatoren bij de beleidsdoelen voor het thema Duurzaamheid?
-
Blz. 61
Wat zijn de belangrijkste activiteiten van de gemeente?
-
Blz. 62
Wat is de mate van invloed van de gemeente op het bereiken van de doelen voor dit thema?
-
Blz. 63
Welke verbonden partijen zijn betrokken bij het thema Duurzaamheid?
-
Blz. 64
1.5 Wat mag het kosten?
-
Blz. 65
Wat mag het kosten?
-
Blz. 66
1.6 Investeringen
-
Blz. 67
Investeringen Leefbaarheid
-
Blz. 68
1. Verbeteren binnenklimaat Graaf jan v Nassauschool
-
Blz. 69
2. Nieuwbouw kindcentrum Scheldekwartier
-
Blz. 70
3. Inbreng Vervanging tennispark sportpark Bonedijke
-
Blz. 71
4. Parkeergarage Machinefabriek
-
Blz. 72
5. Vervanging voor LED armaturen: de masten
-
Blz. 73
6. Vervanging voor LED armaturen: LED
-
Blz. 74
7. Rehabilitatie wegen
-
Blz. 75
8. Rehabilitatie kades k3 t/m k6
-
Blz. 76
9. Herinrichting Vlissingsestraat
-
Blz. 77
10. Riolering VGRP
-
Blz. 78
11. Investering groen
-
Blz. 79
12. Ombouw mobiliteitsnetwerk
-
Blz. 80
13. Ombouw VRI's naar I VRI's
-
Blz. 81
14. Ondergrondse opslag
-
Blz. 82
15. Materieel
-
Blz. 83
16. Herinrichting Walstraat-Noord
-
Blz. 84
17. Hout- en Albionkade
-
Blz. 85
Programma Aantrekkelijke stad
-
Blz. 86
Programmadoel Aantrekkelijke stad
-
Blz. 87
Speerpunten 2025
-
Blz. 88
2.1 Economische promotie
-
Blz. 89
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 90
Impact en het bereik van evenementen vergroten zodat dit bijdraagt aan een levendige en aantrekkelijke stad.
-
Blz. 91
Evenement campagnes
-
Blz. 92
In balans brengen van de bevolkingssamenstelling, onder meer door imago versterking.
-
Blz. 93
Ontwikkeling van citymarketing website
-
Blz. 94
Ontwikkeling van de Uitagenda
-
Blz. 95
Ontwikkeling Vlissingen kalender
-
Blz. 96
Versterking van de stedelijke economie, onder meer door imago versterking.
-
Blz. 97
Campagnes op social media voor ‘Hotspot voor delta innovatie’
-
Blz. 98
2.2 Economische ontwikkeling
-
Blz. 99
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 100
Bevorderen van een gevarieerd en kwalitatief binnenstadsaanbod met beleving en evenementen (in samenwerking met stakeholders)
-
Blz. 101
Opstellen nieuw horecabeleid
-
Blz. 102
Onderzoek organisatie binnenstad
-
Blz. 103
Een aantrekkelijke gemeente voor bewoners, studenten en bezoekers, waar evenementen zorgen voor reuring en dynamiek.
-
Blz. 104
Opstellen van het evenementenbeleid, o.b.v. de Evenementenvisie 2030
-
Blz. 105
Een aantrekkelijk vestigingsklimaat voor bedrijven en (kennis)instellingen op de Kenniswerf om te komen tot een Hotspot voor Delta Innovatie (HDI).
-
Blz. 106
Ontwikkelvisie Kenniswerf uitwerken
-
Blz. 107
Opstellen Kennis & Innovatieagenda Hotspot Delta Innovatie
-
Blz. 108
Opstellen merkstrategie Kenniswerf
-
Blz. 109
Een kwaliteitsimpuls geven aan het stationsgebied. Daarbij verbeteren we de aansluiting op en bereikbaarheid van de Kenniswerf en binnenstad. Het stationsgebied gaat functioneren als motor voor economische groei.
-
Blz. 110
Vaststellen Masterplan Stationsgebied
-
Blz. 111
Toekomstbestendig en aantrekkelijk vestigingsklimaat op bedrijventerreinen.
-
Blz. 112
Beleidsstrategie bedrijventerreinen voor Veere, Middelburg en Vlissingen, samen met de provincie Zeeland, vormgeven
-
Blz. 113
2.3 Fysieke bedrijfsinfrastructuur
-
Blz. 114
Fysieke bedrijfsinfrastructuur
-
Blz. 115
2.4 Cultuur
-
Blz. 116
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 117
Verbreding en versterking cultureel aanbod in Vlissingen, vertaald in onder meer een cultureel programma in de Machinefabriek op het Scheldekwartier.
-
Blz. 118
We gaan aan de slag met de uitkomsten van het haalbaarheidsonderzoek naar het cultureel programma in de Machinefabriek Vlissingen.
-
Blz. 119
Cultuur/Evenementen
-
Blz. 120
2.5 Wonen en bouwen
-
Blz. 121
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 122
Kleinschalige complexgewijze huisvesting van internationale werknemers.
-
Blz. 123
We stellen beleid vast voor de complexgewijze huisvesting van internationale werknemers
-
Blz. 124
Uitbreiding van het woningaanbod in Ritthem.
-
Blz. 125
Beoordeling van nieuwe ruimtelijke initiatieven voor woningbouw
-
Blz. 126
We gebruiken de wettelijke mogelijkheden om woningen beschikbaar te stellen aan (jonge) inwoners met een sociale en/of economische binding aan Vlissingen.
-
Blz. 127
Vaststellen Huisvestigingsverordening
-
Blz. 128
We willen dat ook mensen die zorg en/of ondersteuning nodig hebben, aantrekkelijk, en waar mogelijk zelfstandig, kunnen wonen en verblijven in Vlissingen.
-
Blz. 129
(Wettelijk verplichte) woonzorgvisie
-
Blz. 130
2.6 Ruimtelijke ordening
-
Blz. 131
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 132
Een door de inwoners gedragen herinrichting van de ‘Karolingische Burg’ in Oost-Souburg.
-
Blz. 133
Uitvoering geven aan een nog op te stellen inrichtingsplan voor de ‘Karolingische Burg’ in Oost-Souburg
-
Blz. 134
Een ruimtelijk, maatschappelijk en economisch verantwoorde invulling van het Arsenaalgebied.
-
Blz. 135
Een ruimtelijk, maatschappelijk en economisch verantwoorde invulling van het Nollebos Westduinpark op basis van het in 2021 vastgestelde streefbeeld.
-
Blz. 136
Planvorming sauna en Kanovijver
-
Blz. 137
Het op ruimtelijk, maatschappelijk en economisch verantwoorde wijze vestigen van het Justitieel Complex Vlissingen (JCV), ingepast in het Stadslandgoed.
-
Blz. 138
Realisatie van de ontsluitingswegen JCV
-
Blz. 139
Het Stadslandgoed inrichten op een ruimtelijk, maatschappelijk en economische verantwoorde wijze.
-
Blz. 140
Financiering en realisatie van het Stadslandsgoed
-
Blz. 141
Stedenbouwkundig invulling van het gebied Baskensburg-West met de meest gewenste en benodigde functies (ruimtelijk, financieel en functioneel haalbaar).
-
Blz. 142
2.7 Grondexploitatie (niet-bedrijventerreinen)
-
Blz. 143
Grondexploitatie (niet-bedrijventerreinen)
-
Blz. 144
2.8 Continue taken
-
Blz. 145
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 146
Continue taken
-
Blz. 147
Aanleveren toeristische content aan het Citymarketing Platform
-
Blz. 148
Vlissingen toeristisch aantrekkelijk maken m.b.v. uitvoeringsagenda Toeristische Visie Vlissingen
-
Blz. 149
Cultuur
-
Blz. 150
Ontwikkelen van een Augmented Reality Tour
-
Blz. 151
Uitvoering geven aan het Volkshuisvestingsprogramma Vlissingen 2024-2028
-
Blz. 152
Deelname aan BGTS North Sea Port District
-
Blz. 153
Uitbreiden starterslening
-
Blz. 154
2.9 Wat mag het kosten?
-
Blz. 155
Wat mag het kosten?
-
Blz. 156
2.10 Investeringen
-
Blz. 157
Investeringen Aantrekkelijke stad
-
Blz. 158
1. Prins Hendrikweg/ Oude Veerhavenweg
-
Blz. 159
2. Herinrichting boulevards Evertsen en Bankert
-
Blz. 160
3. Stadsvernieuwing projecten
-
Blz. 161
Programma Sociale samenhang
-
Blz. 162
Programmadoel Sociale Samenhang
-
Blz. 163
3.1 Toekomstbestendig en betaalbaar sociaal domein
-
Blz. 164
Toekomstbestendig en betaalbaar sociaal domein
-
Blz. 165
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 166
Een betaalbaar en duurzaam aanbod van zorg en ondersteuning.
-
Blz. 167
Realiseren van zorgvernieuwing en kostenvermindering
-
Blz. 168
Een kwalitatieve analyse van de huidige situatie en trends om beleid met meer focus vorm te geven in het sociaal domein.
-
Blz. 169
Data ondersteund werken
-
Blz. 170
Een toekomstbestendige inrichting van het sociaal domein.
-
Blz. 171
Opleveren beleidsplan sociaal domein
-
Blz. 172
Verbinden Vlissingse Zorgdriehoek en overige maatschappelijke partners
-
Blz. 173
3.2 Onderwijs en leerling zaken
-
Blz. 174
Onderwijs en leerling zaken
-
Blz. 175
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 176
Kinderen en jongeren de kans bieden om zich optimaal te ontwikkelen en op te groeien tot zelfredzame inwoners.
-
Blz. 177
Onderwijsachterstanden
-
Blz. 178
Verbeteren aanpak thuiszitters
-
Blz. 179
Voorkomen Vervroegd School Verlaten
-
Blz. 180
3.3 Sportbeleid en activering
-
Blz. 181
Sportbeleid en activering
-
Blz. 182
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 183
Gezonde en vitale inwoners.
-
Blz. 184
Uitvoering geven aan het Sportakkoord II
-
Blz. 185
3.4 Wet inburgering
-
Blz. 186
Wet inburgering
-
Blz. 187
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 188
Inburgeraars nemen volwaardig deel aan onze maatschappij.
-
Blz. 189
Participatie inburgeraars
-
Blz. 190
3.5 Preventie, vroegsignalering en toegang sociaal domein
-
Blz. 191
Preventie, vroegsignalering en toegang sociaal domein
-
Blz. 192
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 193
Preventie efficiënter en effectiever in de eigen woonomgeving organiseren. Daarmee de instroom naar individuele maatwerkvoorzieningen verminderen en voorkomen.
-
Blz. 194
Versterken sociale basis
-
Blz. 195
Investeren in mentale gezondheid en versterken netwerksamenwerking
-
Blz. 196
Inwoners met meerdere problemen ondersteunen, waarbij alle betrokken partijen goed samenwerken en tot een gecoördineerde aanpak komen.
-
Blz. 197
Doorontwikkeling gecoördineerde aanpak
-
Blz. 198
Vlissingse opzet sterke lokale teams
-
Blz. 199
3.6 Werk en inkomensregelingen
-
Blz. 200
Werk en inkomensregelingen
-
Blz. 201
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 202
Grip en sturing op de taken die de gemeente heeft gedelegeerd aan Orionis Walcheren door intensivering van de samenwerking en het benutten van bij Orionis beschikbare data.
-
Blz. 203
Vaststellen beleidsplan Werk en Inkomen 2026
-
Blz. 204
Minder huishoudens met problematische schulden.
-
Blz. 205
Actieplan basisdienstverlening schuldhulpverlening
-
Blz. 206
Meer statushouders participeren in de samenleving en op de arbeidsmarkt.
-
Blz. 207
Wind in de Zeilen Fiche I: impuls werkzoekenden
-
Blz. 208
3.7 Maatwerkdienstverlening 18+
-
Blz. 209
Maatwerkdienstverlening 18+
-
Blz. 210
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 211
De ondersteuning vanuit de Wmo aanvullende zorg blijft in de toekomst beschikbaar voor onze inwoners en betaalbaar voor ons als gemeente.
-
Blz. 212
Sturen op naleving van de contractafspraken Aanvullende Zorg
-
Blz. 213
Een verordening die is aangepast in verband met de wetswijziging per 1 januari 2026, waarin het abonnementstarief in de Wmo wordt vervangen door een inkomensafhankelijke eigen bijdrage.
-
Blz. 214
Voorbereiding invoeren inkomensafhankelijke bijdrage voor Wmo-maatwerkvoorzieningen
-
Blz. 215
Het opnieuw realiseren van betrouwbaar en kwalitatief goed doelgroepenvervoer voor de inwoners van gemeente Vlissingen.
-
Blz. 216
Nieuw contract doelgroepenvervoer
-
Blz. 217
3.8 Jeugdhulp
-
Blz. 218
Jeugdhulp
-
Blz. 219
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 220
Passende, efficiëntere en effectieve ondersteuning aan kwetsbare jeugdigen en gezinnen binnen financieel houdbare kaders.
-
Blz. 221
Implementeren van innovaties in de zorg en het verlagen van de kosten
-
Blz. 222
3.9 Centrumtaken
-
Blz. 223
Centrumtaken
-
Blz. 224
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 225
Verankering en vertaling van landelijk beleid in lokaal visiedocument (doorontwikkeling regiovisie beschermd wonen en opvang in Zeeland 2026-2026).
-
Blz. 226
Opstellen nieuwe regiovisie
-
Blz. 227
Een evenwichtige spreiding van aandachtsgroepen over de regio (Randvoorwaardelijk is de verbinding met wonen).
-
Blz. 228
De realisatie van Skaeve Huse op Walcheren starten
-
Blz. 229
Realisatieplan voor Opbouw-, Ombouw-, Afbouw en spreiding MO en BW
-
Blz. 230
Regionale basismonitoring beschermd wonen, maatschappelijke opvang en vrouwenopvang
-
Blz. 231
3.10 Volksgezondheid
-
Blz. 232
Volksgezondheid
-
Blz. 233
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 234
Gezonde en vitale inwoners.
-
Blz. 235
Plan van aanpak “Regeling specifieke uitkering sport en bewegen, gezondheidsbevordering, cultuurparticipatie en de sociale basis 2023–2026”
-
Blz. 236
Kinderen/jongeren de kans bieden om zich optimaal te ontwikkelen met aandacht voor gezin, school en omgeving.
-
Blz. 237
IZA ketenaanpakken
-
Blz. 238
3.11 Lokale inclusie agenda
-
Blz. 239
Lokale inclusie agenda
-
Blz. 240
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 241
Een vastgestelde Lokale Inclusie Agenda gericht op een inclusieve samenleving waarin iedereen mee kan meedoen en niemand wordt gediscrimineerd of uitgesloten.
-
Blz. 242
Opstellen en vaststellen van een Lokale inclusie agenda
-
Blz. 243
3.12 Wat mag het kosten?
-
Blz. 244
Wat mag het kosten?
-
Blz. 245
3.13 Investeringen
-
Blz. 246
Investeringen Sociale samenhang
-
Blz. 247
Programma Bestuur
-
Blz. 248
Programmadoel Bestuur
-
Blz. 249
4.1 Dienstverlening
-
Blz. 250
Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen voor het thema Dienstverlening?
-
Blz. 251
Wat zijn de belangrijkste beleidsdoelen voor het thema Dienstverlening?
-
Blz. 252
Wat zijn de indicatoren bij de beleidsdoelen voor het thema Dienstverlening?
-
Blz. 253
Wat zijn de belangrijkste activiteiten om de beleidsdoelen te behalen?
-
Blz. 254
Wat is de mate van invloed van de gemeente op het bereiken van de doelen voor dit thema?
-
Blz. 255
Welke verbonden partijen zijn betrokken bij het thema Dienstverlening?
-
Blz. 256
4.2 Participatie
-
Blz. 257
Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen voor het thema participatie?
-
Blz. 258
Wat zijn de belangrijkste beleidsdoelen voor het thema Participatie?
-
Blz. 259
Wat zijn de indicatoren bij de beleidsdoelen voor het thema Participatie?
-
Blz. 260
Wat zijn de belangrijkste activiteiten van de gemeente?
-
Blz. 261
Wat is de mate van invloed van de gemeente op het bereiken van de doelen voor dit thema?
-
Blz. 262
Welke verbonden partijen zijn betrokken bij het thema Participatie?
-
Blz. 263
4.3 Wat mag het kosten?
-
Blz. 264
Wat mag het kosten?
-
Blz. 265
4.4 Investeringen
-
Blz. 266
Investeringen Bestuur
-
Blz. 267
Overhead
-
Blz. 268
Overhead
-
Blz. 269
5.1 Wat mag het kosten?
-
Blz. 270
Wat mag het kosten?
-
Blz. 271
5.2 Investeringen
-
Blz. 272
Investeringen overhead
-
Blz. 273
1. Hybride werken
-
Blz. 274
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 275
Inleiding
-
Blz. 276
6.1 Wat mag het kosten?
-
Blz. 277
Wat mag het kosten?
-
Blz. 278
Verplichte beleidsindicatoren
-
Blz. 279
Totaal overzicht verplichte beleidsindicatoren
-
Blz. 280
Paragrafen
-
Blz. 281
Paragraaf lokale heffingen
-
Blz. 282
Inleiding
-
Blz. 283
Uitgangspunten
-
Blz. 284
Opbrengst heffingen
-
Blz. 285
Onroerende zaakbelasting
-
Blz. 286
Rioolheffing
-
Blz. 287
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 288
Hondenbelasting
-
Blz. 289
Forensenbelasting
-
Blz. 290
Precariobelasting
-
Blz. 291
Parkeerbelasting
-
Blz. 292
Toeristenbelasting
-
Blz. 293
Bedrijven Investerings Zone (BIZ)
-
Blz. 294
Marktgelden
-
Blz. 295
Leges
-
Blz. 296
Lijkbezorgingsrechten
-
Blz. 297
Havengelden
-
Blz. 298
Belastingdruk
-
Blz. 299
Kengetallen belastingcapaciteit
-
Blz. 300
Kostendekking tarieven
-
Blz. 301
Rioolheffingen kostendekking
-
Blz. 302
Afvalstoffenheffing kostendekking
-
Blz. 303
Marktgelden kostendekking
-
Blz. 304
Lijkbezorging kostendekking
-
Blz. 305
Havengelden kostendekking
-
Blz. 306
Naheffingsaanslag parkeer
-
Blz. 307
Leges
-
Blz. 308
Paragraaf weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 309
Risicomanagement en beleid
-
Blz. 310
Risico-inventarisatie
-
Blz. 311
Weerstandcapaciteit
-
Blz. 312
Weerstandsvermogen
-
Blz. 313
Kengetallen
-
Blz. 314
Paragraaf onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 315
Inleiding
-
Blz. 316
Klein onderhoud
-
Blz. 317
Groot onderhoud
-
Blz. 318
Civiele kunstwerken
-
Blz. 319
Gebouwen
-
Blz. 320
Groen
-
Blz. 321
Kades
-
Blz. 322
Openbare verlichting
-
Blz. 323
Stedelijkwater / riool
-
Blz. 324
Wegen
-
Blz. 325
Paragraaf financiering
-
Blz. 326
Algemeen
-
Blz. 327
Renteontwikkeling
-
Blz. 328
Renterisicogevoeligheid
-
Blz. 329
Renterisicobeheer
-
Blz. 330
Kasgeldlimiet
-
Blz. 331
Renterisiconorm
-
Blz. 332
Financiering
-
Blz. 333
Financieringspositie en rentekosten
-
Blz. 334
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 335
Ontwikkeling leningenportefeuille opgenomen en verstrekte langlopende geldleningen
-
Blz. 336
Schatkistbankieren
-
Blz. 337
Wet Houdbare Overheidsfinanciën (Wet Hof)
-
Blz. 338
Paragraaf bedrijfsvoering
-
Blz. 339
Organisatievisie
-
Blz. 340
Aantrekkelijk werkgeverschap
-
Blz. 341
Datagedreven informatiemanagement
-
Blz. 342
(Financieel) gezonde bedrijfsvoering
-
Blz. 343
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 344
Doelmatigheid en doeltreffendheid
-
Blz. 345
Paragraaf grondbeleid
-
Blz. 346
Grondbeleid
-
Blz. 347
Beleid
-
Blz. 348
Organisatie
-
Blz. 349
Financiën
-
Blz. 350
Programmadoelstellingen
-
Blz. 351
Grondexploitaties
-
Blz. 352
Herijking grondexploitaties (artikel 12)
-
Blz. 353
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 354
Risico's
-
Blz. 355
Tabel Overzicht verliesvoorziening en risicoreservering (x € 1.000)
-
Blz. 356
Paragraaf verbonden partijen
-
Blz. 357
4.6 Paragraaf verbonden partijen
-
Blz. 358
Openbaar Lichaam Afvalverwijdering Zeeland (OLAZ)
-
Blz. 359
Regionale Uitvoeringsdienst Zeeland (RUD-Zeeland)
-
Blz. 360
Veiligheidsregio Zeeland (VRZ)
-
Blz. 361
Stadsgewestelijke Brandweer Vlissingen (SGB)
-
Blz. 362
Veiligheidscentrum Zeeland B.V. (VCZ)
-
Blz. 363
North Sea Port SE
-
Blz. 364
Holding Zeeuwse Visveiling B.V.
-
Blz. 365
Gemeenschappelijke Regeling Orionis Walcheren
-
Blz. 366
Gemeenschappelijke Regeling Gemeentelijke Gezondheidsdienst Zeeland (GGD)
-
Blz. 367
Gemeentelijke Vervoerscentrale B.V. (GVC)
-
Blz. 368
Stadsgewestelijk Zwembad Vastgoed B.V.
-
Blz. 369
Buurtteams Vlissingen
-
Blz. 370
GBE Aqua B.V.
-
Blz. 371
Zeeuwse Energie Houdstermaatschappij (ZEH)
-
Blz. 372
Bank Nederlandse Gemeenten (BNG)
-
Blz. 373
Paragraaf wet open overheid
-
Blz. 374
Wet open overheid
-
Blz. 375
Majeure projecten
-
Blz. 376
Inleiding
-
Blz. 377
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 378
Majeur project implementatie omgevingswet
-
Blz. 379
Majeur project revitalisering gemeentelijk accommodatiebestand
-
Blz. 380
Majeur project Scheldekwartier
-
Blz. 381
Wind in de Zeilen
-
Blz. 382
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 383
Wind in de Zeilen
-
Blz. 384
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 385
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 386
Overzicht reserves
-
Blz. 387
Algemene reserve
-
Blz. 388
Reserve bomruimingen
-
Blz. 389
Reserve geluidsaneringen
-
Blz. 390
Reserve Visserijkade
-
Blz. 391
Reserve degeneratievergoeding glasvezel
-
Blz. 392
Reserve kapitaallasten programma 1
-
Blz. 393
Reserve aanloopverliezen parkeergarage Machinefabriek.
-
Blz. 394
Reserve Wind in de zeilen
-
Blz. 395
Reserve maritieme en/of cultuur hist. evenementen
-
Blz. 396
Reserve kapitaallasten programma 2
-
Blz. 397
Reserve omgevingswet
-
Blz. 398
Reserve stadslandgoed Nieuwerve
-
Blz. 399
Reserve investeringsfonds sociaal domein
-
Blz. 400
Reserve sociaal domein
-
Blz. 401
(Historische) Reserve centrumtaken
-
Blz. 402
Reserve regiobudget centrumtaken
-
Blz. 403
Reserve doordecentralisatie beschermd wonen Vlissingen
-
Blz. 404
Reserve revitalisering accommodaties
-
Blz. 405
Reserve opvang vluchtelingen
-
Blz. 406
Reserve frictiekosten algemeen
-
Blz. 407
Reserve organisatie doorontwikkeling
-
Blz. 408
Reserve transitievisie
-
Blz. 409
Reserve budgetoverhevelingen
-
Blz. 410
Reserve nieuwbouw stadsbeheer
-
Blz. 411
Reserve GBE Aqua
-
Blz. 412
Overzicht voorzieningen
-
Blz. 413
Verliesvoorziening grondexploitaties
-
Blz. 414
Voorziening pensioenbijdragen wethouders (APPA)
-
Blz. 415
Voorziening spaarverlof
-
Blz. 416
Voorziening wachtgeld oud bestuurders
-
Blz. 417
Voorziening Regeling Vervroegd Uittreden (RVU)
-
Blz. 418
Voorziening precario kabels en leidingen
-
Blz. 419
Voorziening salarisgarantie voormalig personeel Bibliotheek Vlissingen
-
Blz. 420
Voorziening achterstallig onderhoud
-
Blz. 421
Voorziening leges
-
Blz. 422
Tariefegalisatievoorziening Gemeentelijk RioleringsPlan (GRP)
-
Blz. 423
Egalisatievoorziening Afval
-
Blz. 424
Voorziening groot onderhoud kades
-
Blz. 425
Voorziening groot onderhoud accommodaties
-
Blz. 426
Taakstellingen
-
Blz. 427
9.10 Taakstelling 2025-2028
-
Blz. 428
Sport- en overige accommodaties
-
Blz. 429
Voortgang taakstelling sociaal domein
-
Blz. 430
Totaal investeringsfonds en hervormingsagenda
-
Blz. 431
Organisatie - overhead
-
Blz. 432
Financiële begroting
-
Blz. 433
Toelichting op het overzicht van baten en lasten
-
Blz. 434
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 435
Overzicht baten en lasten
-
Blz. 436
Meerjarenraming 2025-2028
-
Blz. 437
Meerjarenraming 2025-2028
-
Blz. 438
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 439
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 440
Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 441
Structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 442
Financiële positie
-
Blz. 443
Financieel overzicht taakvelden
-
Blz. 444
Financieel overzicht taakvelden
-
Blz. 445
Investeringsplanning 2025-2028
-
Blz. 446
Investeringsplanning
-
Uitvoeringsmaatregelen
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap